Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Ψυχαναλυτικές έννοιες - D.Tziolas (Jan. 2012)


Οι βαθμίδες του Εγώ
Εγώ (Δίπολο Φαντασιακού μορφώματος)
Αλλοτριωτική εικόνα + Κομματιασμένο πραγματικό σώμα.
Ιδανικό Εγώ: Φαντασιακής τάξης.
Ιδανικό του Εγώ: Συμβολικής τάξης.
ΥπερΕγώ: Πραγματικής τάξης.
Διχασμένο Υποκείμενο
Φαντασιακό (Αποκάλυψη της φαντασιακής του αλλοτρίωσης), με το Εγώ και το Ιδανικό Εγώ.
Συμβολικό με το Ιδανικό του Εγώ.
Λειτουργία της Επιθυμίας
Άντρας: Έχειν φαλλό (Συμβολικό).
 Γυναίκα: Είναι φαλλός (Φαντασιακό).
Η διακοπή / παύση μίας διαδικασίας, ανασύρει Οιδιπόδειες σχέσεις αγάπης που έχουν διακοπεί.
Ο κυμαινόμενος χρόνος καταπολεμά τις αντιστάσεις, στοχεύοντας σε ξάφνιασμα και αναστάτωση, με ασυνέχειες και ρήξεις, στη ροή των σημαινόντων.
Η τεχνική διακοπής και κυμαινόμενου χρόνου, παράγει και αποκαλύπτει το πλέον κρυμμένο υλικό. Το μήνυμα του ασυνειδήτου έρχεται σε ανεστραμμένη μορφή σαν επιθυμία που αρχίζει να αναγνωρίζεται.
Τα όνειρα, λέει ο Λακάν, δεν είναι όλα σεξουαλικά, αλλά κρύβουν και μία επιθυμία.
Άλλος (Τόπος της Γλώσσας)
Η ομιλία (Συμβολικό), συνδέεται με την αναγνώριση της επιθυμίας του Υποκειμένου.
Μέσα από την ομιλία το Υποκείμενο αναγνωρίζει την ταυτότητά του στην τάξη του Συμβολικού, ενσωματώνοντας εικόνες στο Συμβολικό του σύμπαν. 
Φαλλός (Σημαίνον – Σύμβολο)
Τι θέλει μία γυναίκα; Τι θέλει ο Κύριος;
( βασικά ερωτήματα )
Ο Άντρας ( χτίζεται από το φαλλικό σημαίνον ) και εξαντλείται στην φαλλική απόλαυση, λέει ο Λακάν, ενώ η γυναίκα έχει την Άλλη απόλαυση που στοιχειο-θετείται έξω από το πεδίο του λόγου και της γλώσσας (δηλαδή έξω από τον ευνουχισμό). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου